Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Problém samozřejmě není v tom, že by člověk, který si v restauraci dá dvojku červeného, nedojel v klidu a bez nehody domů. (totéž jedno pivo atd.). Problém je v tom, že existuje syndrom, který bych nazval "uvolněné stavidlo". Tedy dvě deci červeného jsou ještě fajn a nic neznamenají, tak si dám dvě dvojky, a k tomu navrch ještě panáka. A jsem v pohodě.

Reakční čas se zhoršuje, stoupá hladina sebevědomí. To Vám doloží každý, kdo pracuje s tímto fenomenem. Máte samozřejmě pravdu, že podobný účinek má stres, únava apod. a že jde o neměřitelné hodnoty. Ruku na srdce - už jste jistě někdy jel domů, utahaný, na pokraji spánku, že....

Faktorů, které ovlivňují náš život (a to doslova) na cestách je mnoho. Uvedl bych nemoci, léky atd.

Tak proč tohle portfolio ještě dále rozšiřovat. Nejsme jako národ natolik vyspělí, abychom dodrželi onu lajnu 0,5 promile. Myslím, že by najednou těch nadrátovaných byly stovky. A při přímém nárazu už žádný restart není - bohužel - možný.

2 3
možnosti
Foto

V54í44t 87C20h70a94l85u56p89a

18. 2. 2020 18:10

To je presne moje rec. Povolis 2 piva, budou jezdit po ctyrech. Samozrejme notoricti opilci byli, jsou a budou a takovi budou jezdit naprani, nula nenula. Treba i bez ridicaku. Bohuzel.

0 0
možnosti
IK

Pro mě je závěr také jasný: řízení motorového vozidla činnost náročná na soustředění, postřeh, odhad i koordinaci, tedy sama o sobě riziková a proto jsou všechny důvody neprovozovat ji pod vlivem psychotropních látek.

Argument, že únava nebo stres jsou za volantem ještě nebezpečnější, je demagogie a hloupost. Kdyby vám někdo říkal: "klidně skákej po hlavě do neznámé vody, vždyť skočit do známé vody uřícený je ještě nebezpečnější", asi byste se podle toho neřídil.

Nemluvě o tom, že pokud jste absolvoval autoškolu, měl byste vědět, že řidič je povinen nesedat za volant, když je unavený nebo rozrušený. Testy na to, jestli jste se před odjezdem zuřivě pohádal s tchýmí, nebo se zrovna dozvěděl, že vás manželka podvádí s kolegou, bohužel neexistují. Únavu u profesionálů řeší alespoň sledování povinných přestávek. S hloupostí amatérů, kteří si sice musí podepřít víčka sirkou, aby viděli na cestu, ale to je od cesty autem neodradí, bohužel, nic udělat nelze. Hlupáci, kteří mají pocit, že na ně alkohol nemá vliv, naštěstí postižitelní jsou.

2 8
možnosti

To podle vás znamená, že celá západní Evropa, kde je všude tolerance kolem 0,5‰ se skládá ze samých řidičů-hlupáků? Je přece rozdíl, jestli mám před sebou mnohahodinovou cestu, nebo jestli se vracím domů z restaurace, kde jsem si dal k večeři jedno pivo. Všechno je to o soudnosti lidí. Navzdory nulové toleranci alkoholu za volantem je u nás pořád mnohem více nehod, než na západě.

8 0
možnosti
Foto

V47í61t 63C82h22a87l98u39p45a

18. 2. 2020 12:48

Ta nulová tolerance je bohužel (či bohudík?) dána tím, že jsme prostě "Češi"...vždycky se všechno snažíme obech***t tak tak na hraně zákona, takže jestli dnes při nulové toleranci jezdí X-lidí, kteří to "risknou" vyjet po 1 pivě (a říkajíc ono než mě stačí dovést na krev atd...tak se pivko odbourá...a do 0,2 už je to neprůkazné množství), tak při limitu 0,5 promile (což jsou cca max. 2 velké piva nebo 3 malé), tu budou borci jezdit po 3-4 12ctkách se stejným přístupem jako výše uvedené.... Je zajímavé, že nulovou toleranci krom nás mají ještě na Slovensku, v Rusku, Maďarsku a myslím, že i v Polsku....a v těchto zemích se zrovna moc alkoholu nebojí...Myslím, že takový Němec či Francouz jsou v tomto odpovědnější a ví, že když můžou vyjet po max. 2 pivech/2dc vína, tak si prostě nedají 4piva/4 dc vína...

1 4
možnosti

Zodpovědný řidič, který si při nulové toleranci nedá ani pivo, se bude stejně zodpovědně chovat i při toleranci 0,5‰, tzn, nedá si buď opět vůbec nic, nebo maximálně 1-2 piva, popř. 1-2 deci vína. Dobytek, který i při nulové toleranci "nafouká" více než 1 ‰, bude jezdit pod vlivem bez ohledu na to, jaká tolerance bude.

9 0
možnosti
FL

R^ Ano, statistiky dokonce ukazují, že hladinka do 0,5promile riziko nehody SNIŽUJE. Řidič je více uklidněný, uviolněný a vzrůstající riziko nehody je až od 0,8promile. To je (nebo byl) v někerých zemích (myslím že státech USA) limit pro dospělé řidiče

6 1
možnosti
Foto

V36í51t 44C19h58a60l72u45p54a

18. 2. 2020 12:56

Samozřejmě, že po 1-2 pivech nepojedete po silnici slalom apod. :-D A Ano sice s mírnou hladinkou jste sice klidnější, ale taky je větší riziko, že hlavně při jízdě po dálnici, za volantem po 2 pivečkách usnete...O reflexích při nečekané události, nemluvě. To bylo prokázáno mnoha a mnoha testy

3 3
možnosti
Foto

Máte, bohužel, 100% pravdu.

Rád bych připomněl, že nejlépe interpretoval jednou statistiku MUDr. Plzák na téma rozvodu manželství:

- Na jedné straně vám statistika vysvětlí, že manželství, kde je výrazně starší muž než žena, se nerozvádějí. Na druhé straně vám řekne, že je to proto, že ten chlap umře.";-)

3 0
možnosti
  • Počet článků 39
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1163x
Někdy chci být slyšet.

Seznam rubrik