Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

;-D;-D;-DTo je dobré, takže člověk se zřejmě rodí bez schopnosti racionálního rozumu a až teprve škola ho naučí posuzovat věci logicky a racionálním rozumem, a pokud mají voliči skeptický postoj k EU není to vlivem faktů ale může za to jen a jen naše školství, které je nenaučilo správně hodnotit fakta. ;-D;-D;-D

Zdá se že autor je sice humanisticky "vzdělaný" má hezké emoce, pocity a dojmy ale tohle bohužel s rozumem nic společného nemá.

Vězte humanistický "vědče" že země např. s 800 tisíci mohamedánských a afrických migrantů jako to dnes mají např. v Rakousku, tam bohužel potomci dnešních Rakušáků mají daleko horší perspektivy ohledně bezpečnosti, svobody a demokracie než ten "strašlivý" "východ"

Přeci jenom ten strašlivý "východ" je mnohem vyspělejší než něco alá Afrika a mohamedánsko, k čemuž dneska směřuje naprosto jasně "vyspělý" "Západ".

0 0
možnosti

J18i83ř70í 87J27a21n78d23a

8. 2. 2018 13:02

EU je politické uskupení. Stejně jako byl kdysi Sovětský svaz nebo dosud USA. Proč se Sovětský svaz rozpadl a USA drží cca 200 let? To je otázka desítek, možná stovek faktorů.

Stejně tak EU. Jestli se EU udrží pohromadě nebo se rozpadne, jestli se s ní lidé ztotožní, atd. záleží na mnoha faktorech. Není to přeci záležitost nějakého školení, vysvětlování, či nějakého objektivního zhodnocování informací. Myslíte si, že by se Sovětský svaz udržel, kdyby se víc ve školách informovalo o výhodách velkého celku. Lidé v ostatních republikách se se Sovětským svazem prostě neztotožnili, i když se mnohým republikám vede možná hůř.

Mě se zdá, že mnozí podlehli dojmu, že dnes skončila doba politiky a ideologie a je pouze objektivní zhodnocování informací. Tak to prostě není.

Členství v EU je politika. Členství v NATO je politika. Přijetí/nepřijetí EURA je politika. To, jestli někdo chce/nechce být v NATO, je prostě politický názor.

Pokud to toho začne škola a učitelé zasahovat, tak z nich budou politruci, kteří půjdou někam na politické školení a budou pak školit žáky ve správném světonázoru.

Já vám dám jeden příklad. Nedávno jsem dočetl knihu od Josepha Stiglitze - Euro- Společná měna jako hrozba pro budoucnost Evropy. J. Stiglitz je renomovaný ekonom, nositel Nobelovy ceny, bývalý hlavní ekonom Světové banky. Je velkým kritikem Eura, považuje ho v podstatě za katastrofu Evropy. Není sám, reprezentuje samozřejmě nějakou množinu renomovaných ekonomů se stejným názorem. Samozřejmě, že najdete jinou množinu renomovaných ekonomů, kteří to budou vidět úplně jinak.

Myslíte si, že přijetí/nepřijetí eura je otázka nějakého objektivního zhodnocení všech informací s tím, že se objektivně správně rozhodne?Že člověk, který nechce euro k tomu prostě nemá dost informací a podlehl fake news a stačí mu to jen rozumně vysvětlit? A tak by s edalo pokračovat.

1 0
možnosti
Foto

V minulém režimu udělali soudruzi velkou chybu, když nařídili, že středoškoláci se musí sblížit s dělným (a rolným?) lidem. Takže byly zavedeny výrobní praxe a všelijaké brigády. My jsme vždy jeden den v týdnu šli poznávat praxi tu na nějakou stavbu, do JZD či státního statku a též do fabriky. Před nástupem na VŠ byla předepsána brigáda v zemědělství a tříměsíční praxe v nějakém výrobním závodě.

Takže studenti získali dokonalý přehled o tom, co je to reálný socialismus.

Tato praxe byla později zrušena, když si soudruzi uvědomili, jaké ideové škody tím na mládeži napáchali.

Na VŠ se navíc konaly exkurze do všelijakých podniků. Největší zážitek byl (r. 1967) z tkalcovny ve Svárově (Svárovská stávka!). Příslušný obrázek z učebnice dějepisu se od skutečnosti lišil tím, že byl černobílý. Stavy z r. 1912, neskutečný rámus, smrad, - kluci tam nelezte, je to kluzké a spadnete do barvy - A nikdo nestávkoval.;-(

Tato zkušenost dnešní mládeži chybí. Jen je potřeba volit jiné lokality. Makedonie, Černá hora, o správných částech RF nemluvě.

To jsou zkušenosti, které se z učebnic nezískají.

0 0
možnosti

Taky by byly dobré pro naši mládež mít nějaké zkušenosti i z Afriky, z Iráku, Afganistánu, Syrie atd.. aby věděli co nám přinášejí do EU ti sluníčkoví ilegálové, doktoři a inženýři. Proti tomuhle je i Makedonie a správné části RF pohádková pohoda. :-)

0 0
možnosti

1) učitelé nemají dost podkladů.učitel fyziky na ZDŠ nebo učitel zeměpisu, vlastivědy a tělocviku obvykle není makroekonom..........

2) rodiče mají tuto možnost..rodiče doma mají s dětmi mluvit a ne dřepět před televizí a dětem vysvětlovat EU........

DĚLÁTE TO? A JSTE K TOMU FUNDOVANÝ, A KOLIK RODIČŮ JE NA TO FUNDOVANÝCH?

a ANO, jistá část našich politických ňoumů mluví neustále proti EU.včetně jistého Klause......a tím je lid prostý zmaten...........

1 0
možnosti

Proč jsou skeptičtí? Můžou za to fake news které ukazují EU v negativním světle. Zaklínadlo fake news teď vysvětluje naprosto vše. To co rozděluje Evropu, potažmo ČR je migrace. A teď nastoupí ty fake news: migrace zhoršuje bezpečnost v daném státě, ve státech s větší muslimskou komunitou vznikají no-go zony, média informují o migraci zkresleně. A teď mi prosím tyto fake news můžete vyvrátit a pomoci abych si udělal ten správný obrázek...

Pak by bylo dobré obhájit ty oficiální fake news co proudí z ČT tedy: migranti nám budou vydělávat na důchody, přicházejí vysokoškoláci a středoškoláci, přicházejí většinou celé rodiny.

1 0
možnosti

Není to školství, ale rodina.

1 0
možnosti

Fuj! Psal jsem, že máte předat ideologicky a osobně nezatížené informace a naučit je kritickému myšlení. Rozhodnutí je už na nich. To mi fakt stačí.

To, že já se přikláním k EU je můj pragmatismus a moje rozhodnutí. A to, že myslím, že pokud se lidé zamyslí, budou smýšlet podobně je moje naivita. Ale nevsouvejte mi, že někomu nutím nějaký názor! Asi jste nepochopila můj příspěvek, protože proti nucení nějakého názoru a papouškování jasně bojuji :-)

1 0
možnosti

Jasně, je důležité dětem vymýt mozky již ve škole, je to nejméně pracné! Já nechci nikomu brát názor, ale takhle kazit dětem vlastní úsudek může jenom deblil (kvůli cenzuře).

2 1
možnosti

To jsme opravdu dospěli tak daleko, že vzdělávání hanlivě nazýváte vymýváním mozků? Pak to končí tak, že poslanci bojující proti EU nejsou schopni vyjmenovat její instituce a principy

1 0
možnosti

A nezkusil jste se podívat na to, jak EU funguje? Nepopírám, že je řada Fake News, což asi bude jedna z příčin, ale nikoliv jediná. Lidi co si ověřují fakta nakonec zjistí, že i EU dělá spoustu divných kroků, kterými se sama „zabíjí“...

3 0
možnosti

A co tak zavést do škol něco jako "lidové komisaře EU"? Nebo se ta funkce může jmenovat "zástupce EU pro věci politické". Prostě uvědomělý jedinec, který těm našim mladým naivním dětem správně politicky vysvětlí výhody EU. Zejména vůdčí sílu a vedoucí úlohu Evropské unie. Nesmí se opakovat, aby se naše děti kriticky vyjadřovaly ke směřování EU. Vždyť pouze EU je schopna nás vést k světlým zítřkům.

5 1
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS